ページ

2017年7月3日月曜日

マウイの動物、マイウじゃねぇよ Animals at Maui, not Maiu

2017.7.3

妻と6月にハワイに行ってきました。今回はマウイとオアフに泊まりました。この記事はマウイで会った動物たちのことです。
My wife and I have been to Hawaii in June. This time we stayed in Maui and Oahu. This article is about the animals that we met  Maui.

我々はマウイ島ナピリ地区のあまり高くないコンドに泊まりました。私達の生活からすれば安くはないのですが、周辺の施設に比べるとお手頃なお値段でした。そこに泊ったのはナピリ地区がスノーケリングやビーチ遊びに良いからです。
We stayed at a reasonable condo at Napili area of Maui island. It is not cheap for our lives, but compared with the surrounding ones it offered a good fee. We stayed there because Napili area is a good place for snorkeling and beach activities.

コンドは少し年季が入っていましたが、私達にとっては快適でした。庭には大きな熱帯樹木が沢山あります。それで、動物たちが何度も部屋に歓迎に来てくれました。
The condo is a little bit aged, but comfortable for us. In the garden there are many big tropical trees. So, animals visit our room often welcoming us.

美しい緑色のヤモリ。もし法に触れなければ、とっても連れて帰りたかった。
A beautiful green Gecko. If it is not unlawful, I really wanted to take it back home.

紅冠鳥。この鳥は最初の朝に来てくれてとても人懐っこい感じでした。しかし、その後2度と来なかった。
Cardinals. They visited us in the first morning and were very friendly, but never again.

今回はイルカウオッチングのツアーに参加しました。ツアー中、一度だけハシナガイルカの大群に会い、ボートの側まで来てくれました。
This time we joined a dolphin watching tour. During the tour, a big herd of Spinner dolphins came close to our boat.



また、スノーケリングをコンドのそばやツアーの途中で楽しみました。残念なことに、水中カメラ用のメモリーカードを自宅に置き忘れてしまい、マウイで買ったフジの使い捨てカメラで撮ったのです。撮りやすさは良かったのですが、出来た写真は私のカメラほどではありませんでした。
Also, we enjoyed some snorkeling near our condo and also during the tour. Unfortunately I left my memory card at home for my underwater camera and took pictures with a Fuji disposable camera I bought in Maui. It was easy to frame, but the pictures were not as good as the ones with my camera.




 2匹か4匹の文鳥がほぼ毎日ラナイの前のプルメリアの木に来ていました。
Almost every morning two to four Java sparrows were on a plumeria tree in front of the lanai of our room.

カーナパリビーチのハイヤットの池にいた白鳥です。
A swan at the pond of Hyatt at Ka'anapali beach.

見慣れない動物との遭遇や日本にもいる動物との再会はいつも楽しい。
It is always fun to encounter animals that are not familiar to us and also reunion ones also found in Japan.

0 件のコメント:

コメントを投稿