ページ

2016年11月30日水曜日

ドロジュンも夢の夢 Game of tag

2016.11.30
この庭園は中高から直ぐだったので、その頃何度も来たことが有ります。50年近く前は無料で出入りできました。尤も、今のように管理されておらず、小川は涸れていたし木は伸び放題でした。
今は綺麗に管理された庭園として、名古屋の名所の一つとなっています。今日も観光バスがたくさん来ていて、お客様で賑わっていました。

This garden is very close to the junior-high and high school we went. So, I have visited here many times. It was free to enter fifty years ago. Of course the garden was not maintained as now. There was no water in the stream and the trees grew as much as they liked.
Now, it is one of the places you must visit in Nagoya as a well maintained beautiful garden. Today, there were many sightseeing bus, and the place was populated with many guests.

色々呼び物が有りましたが、その中で、もう冬だというのに桜が。コブクザクラ(子福桜)というようです。この季節と早春に咲くとか。

The garden has many features, but among them there is a cherry flower blooming in this season.
The name of the tree is Kobukuzakura, a kind of Prunus. It is explained that it blooms in this season and in early spring.

勿論、モミジも綺麗です。
Naturally, colored leaves were beautiful.



山茶花は満開でした。
 Sasanquas were at their best.







結婚記念と思われる写真撮影をしていました。
A couple were having pictured for their wedding.


ここでドロジュンをしていたなんて夢にも思わないだろうね。
They would never imagine that fifty years ago in this garden rascals were playing Dorojun - a kind of tag game.

0 件のコメント:

コメントを投稿