ページ

2016年11月21日月曜日

アルパとカレーとモミジと団子 Arpa, curry, maple, and dumpling

2016.11.21
一月くらい前まで揚輝荘のことを知りませんでした。ウェブサイトを見た時は東京の旧古河庭園を思い出されました。行く機会を探しる所に、そこでアルパコンサートというのがあることを知った。昨日がその日だったのです。
I did not know about "Yokiso" villa until about a month ago. Looking at the website, I was reminded "Former Furukawa garden" in Tokyo. I was waiting for a good chance when I knew there will be an Arpa concert there. Yesterday was the day.

コンサートは揚輝荘の中の聴松閣という建物の地下室で行われました。元は舞踏室だったらしい。私が開始15分前に着いた時はもう聴衆で殆ど一杯でした。
The concert was held in the basement of "Choushoukaku" house in the villa. It is said the room was used to be a ball room. The room was almost full with audiences waiting for the concert when I arrived there fifteen minutes before it started.


コンサートの写真を公開してはいけないと注意されていたので、ここに掲載することはできません。アルパという楽器を聴いたのは初めてだと思う。演奏家の奥村陽子さんの説明によると小型のハープのような感じでパラグアイで一番弾かれているとのこと。そのため、しばしばパラグアイ・ハープと呼ばれるのです。サイズの割には想像よりずっと大きな音が響きます。素晴らしいコンサートでした。伴奏の谷地学さんのRolandもアルパにぴったりでした。
As we are warned not to publish pictures of concert unfortunately, I cannot post them here. I don't think I have heard of Arpa before. The player Yoko Okumura explained for us that it looks like a smaller harp and most popular in Paraguay.  So sometimes it is called as Paraguayan harp. Despite the size of the instrument, it sound much larger than I imagined. It was a fantastic concert. The accompanying electric organ player Manabu Yachi is also perfect match with Arpa music.

コンサートの後一階の喫茶室でランチをいただきました。野菜カレーでした。
After the concert I had lunch at the cafe on the ground floor of the same house. I had vegetable curry rice. 


触れてはいけません。柱は純金箔が張られています。
Don't touch! The columns are gold plated, the warning said.
天井も素晴らしい。
The ceiling looks great, too.

ランチの後建物内をぶらぶら。これは二階からの眺めです。
I went around in the house after lunch. This is a view from the upstairs.


入口付近から見るとこんな風。
Looking at the house from near entrance.

現在は揚輝荘は二分されてしまっています。この後北園に行きました。
Now, "Yokiso" was divided into two parts. I visited the northern garden later.



地下鉄の駅に向かう途中、面白そうなお店を発見。
On the way back to the subway station, I found an interesting cafe.

そこで団子と抹茶をいただきました。
I had a skewer of dumplings and a bowl of powdered green tea there.

今日もいい日でした。
It was another fine day.

0 件のコメント:

コメントを投稿