ページ

2017年3月29日水曜日

コヒガンザクラ Japanese flowering cherry

2016.3.29

やっと春と呼べるような暖かい日でした。風邪で一週間自宅にいたが、今日はここ数年桜を見に行っている場所に自転車で出かけた。ソメイヨシノではない、小さめの花でソメイヨシノより一週間くらい早く咲く。
Finally, a warm day adequate to being called as spring. After a week of staying home because of flu,  today I biked to the spot where I visit to enjoy cherry flowers in these few years. It is not the most common cherry. It has smaller flowers and blooms about a week earlier than the common cherry.

完璧なタイミングでした。
Perfect timing!

自撮りを数枚。これは最近練習していることの一つだ。写真で笑顔になることだ。カメラの前で自然な笑顔をすることは私にはとてもむずかしい。左の写真では作り笑顔が痛々しいね。右のはまあまあかな。
Taking some selfies. It is one of things that I am practicing. To smile for a photo, I mean. It is very difficult for me to smile naturally in front of a camera. A forced smile is pitiful on the left one. The right one is OK I guess.

帰り道桜の回廊を見に 霊園に寄った。色々な花が咲いていました。
One the way back I drop in to the cemetery to see a corridor of cherry flowers. There are many kinds of flowers blooming.


夕日に目を細めながら。
Squinting at the setting sun.



霊園の隣には牧場がある。
Next to the cemetery, there is a ranch.

ピンクの花とともに。
With a unknown pink flowers.

0 件のコメント:

コメントを投稿